torsdag 20 september 2012

Great start

Nu är jag på gång. Jag ska bli egen företagare. Registreringen är redan klar. Igår var jag på "komma igång möte" på Drottninggatan idag hos en webbyrå. Whop whop!

Min farmor var egen företagare, hon sålde bland annat persienner till Kungliga slottet. Underbara farmor. Mina fina minnen och hennes härliga historier gör mycket till den jag är idag. Massor av den jag kommer att bli.
Idag hade jag velat ringa till henne och berätta. Höra henne säga ojojoj till priserna och säga hur stor och duktig jag blivit. Frågat hur i herrans namn jag hade tänkt klara av det här. Sagt att jag haft en enorm tur som hittat den tredje. Jag skulle skina inifrån av stolthet och skjuta ifrån mig berömmet. Men jag skulle växa och våga. Värdesätta hennes kunskap och input. Nu försöker jag tänka mig vad hon skulle tycka. Försöker minnas alla råd som jag fått utan att notera dem. Idag, den här perioden hade jag behövt min professionella farmor. Idag är det den sidan. När något skiter sig så är det en annan men idag entreprenören. Behöver. Önskar. Saknar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar